INDUSTRIEEL VERLEDEN

Werkgroepen

In 2008 is de Projectgroep Industrieel Verleden opgericht met als doel dit onderdeel van de Roosendaalse historie te onderzoeken en aan de Roosendaalse bevolking te presenteren.
Daaropvolgend is besloten om het project af te grenzen en te beperken tot aansprekende Roosendaalse bedrijven en bloeiende bedrijfstakken. Na een zorgvuldig en gedegen voorbereiding heeft deze werkgroep grote tentoonstellingen georganiseerd over:
• De Borstelfabriek Vermunt (VERO)
• De Koninklijke Drukkerij van Poll Suijkerbuijk
• De Roosendaalse Tabaksindustrie
• Bierbrouwerijen en oude cafés van Roosendaal
• Het Textiel-verleden van Roosendaal
• Philips
Naast deze grote projecten zijn er rond andere thema’s wisseltentoonstellingen in onze eigen tentoonstellingsruimte. Het totale project wordt vanuit het bestuur van de Heemkundekring begeleid. De werkgroep slaagt er steeds in de bezoekers een boeiend beeld te presenteren. De tentoonstellingen van Heemkundekring “De Vrijheijt van Rosendale” zijn met het Tijdschrift het visitekaartje van de vereniging. Met de wisselende grote en kleinere exposities en de boeiende artikelen en verhalen wekt de Heemkundekring de belangstelling van de inwoners van Roosendaal, maar ook van anderen die geïnteresseerd zijn in heden en verleden.

De werkgroep bestaat uit:
Leon Antonissen
Piet Goorden